انواع و اجزاي مختلف مبلمان اداري

مبلمان اداري|پانل پي وي سي|سقف كاذب و ديوارپوش پي وي سي

انواع و اجزاي مختلف مبلمان اداري

مبلمان اداري امروزه يكي از موارد مهم در طراحي و ديزاين محيط‌ و فضاهاي كاري مي‌باشند.مبلمان اداري مدرن در اجزاي مختلف طراحي و توليد مي‌شوند.

چيدمان محيط كار با مبلمان اداري

امروزه انواع مختلفي از مبلمان ها بنا به كاربردهاي مختلف طراحي و توليد مي‌شوند. تنوع در طرح و جنس به‌كاررفته در آن‌ها مي‌تواند با سلايق مختلف هم سو باشد؛ اما بحث امروز ما در رابطه با نوع خاصي ازاين‌دست وسايل چوبي پركاربرد است كه به مبلمان اداري معروف مي‌باشند. محيط و فضاي كار بهترين گزينه براي استفاده از اين نوع مبلمان ها محسوب مي‌شود. شايد به‌طورقطع بتوان عنوان نمود كه اصلي‌ترين و ضروري‌ ترين موارد در ديزاين و دكوراسيون محيط كار، مبلمان هاي اداري هستند.

 تنوع در نوع ساخت و جنس به‌كاررفته در مبلمان اداري باعث شده است كه امروزه مسئولين و صاحبان كسب‌وكار به فكر تغييرات در ديزاين محيط كاري با استفاده از اين نوع مبلمان و چيدمان‌هاي آن باشند. براي ايجاد نظم و هماهنگي از مبلمان هاي اداري كه به انواع ميز، قفسه، صندلي و ... طبقه‌بندي مي‌شوند، استفاده مي‌شود. آسايش و آرامش و عدم ايجاد خستگي بعد از گذشت زمان در ميان كارمندان تنها با چيدمان استاندارد و اصولي اين مبلمان ها و البته ديگر وسايل در محيط كاري فراهم خواهد شد.

 

اهميت مبلمان اداري در محيط كاري

عدم استفاده از ميز و صندلي‌هاي سنتي و بسيار بزرگ در محيط‌هاي كاري باعث خلق انواع مختلفي از مبلمان اداري طبق استانداردهاي مختلف جهاني شده است. امروزه به ديزاين و طراحي دفتر كار بسيار اهميت داده مي‌شود كه يكي از موارد چيدمان مبلمان و ميز مديريت مي‌باشد. استفاده از انواع طرح چيدمان اين دست از مبلمان هاي اداري در فضاي كاري باعث اهميت اين دست از وسايل چوبي شده است كه روز به روز نيز به تنوع در طراحي آن‌ها افزوده مي‌شود.

 

دفتر كار مديريت و كارمندان با توجه به ميزان بودجه سازمان و يا شركت‌هاي مختلف ديزاين مي‌شود كه استفاده از ميز و صندلي‌هاي اداري در اولويت اين امور قرار دارد. افزايش بهره‌وري كاري كارمندان با دكوراسيون مناسب طبق استانداردهاي مشخص امكان‌پذير خواهد بود كه در اين مجموعه استفاده از ميز اداري، ميز مديريت و همچنين ميز كنفرانس طبق طراحي‌هاي مدرن و كلاسيك مي‌تواند به فضا و محيط كاري حالتي كاملاً رسمي و مدرنيته ببخشد؛ بنابراين با توجه به‌تمامي مواردي كه به آن‌ها اشاره شد مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه مبلمان هاي اداري در ديزاين محيط كار و بهره‌وري كار بسيار تأثيرگذار مي‌باشد.

فضاي زيبا با استفاده از مبلمان اداري

براي ايجاد فضايي زيبا و چشم‌نواز در هر محيطي دكوراسيون و ديزاين آن محيط از مهم‌ترين مواردي است كه مي‌توان از آن‌ها نام برد. در كنار اين موارد مي‌توان به چيدمان مبلمان نيز اشاره نمود. با تغييراتي هرچند مختصر در نوع چيدمان مبلمان ها مي‌توان در فضا تغييرات چشم‌گيري ايجاد نمود. مبلمان اداري نيز از اين قاعده جدا نيست. مهم‌ترين بخش يك محيط كاري نوع چيدمان آن است كه مي‌بايست در عين رسمي بودن از حال و هوايي كاملاً دوستانه برخوردار باشد تا كارمندان بتوانند در اين محيط ساعت‌هاي طولاني به كار و فعاليت بپردازند.

 

 با چيدمان اصولي و استاندارد مبلمان هاي اداري در بخش‌هاي مختلف اين محيط نه‌تنها مي‌توان فضايي زيبا را ايجاد كرد بلكه مي‌توان به محيط كاري حال و هوايي كاملاً آرام و دل‌نشين افزود؛ بنابراين بعد از انتخاب و خريد مبلمان اداري اولويت با نوع چيدمان آن در محيط كاري موردنظر مي‌باشد. كيفيت اين دست از مبلمان و نوع چيدمان آن‌ها مي‌تواند از فاكتورهاي مهم در ايجاد محيطي مناسب در فضاي كاري به شمار آيد.

انواع مبلمان اداري

مبلمان هاي اداري در انواع و نمونه‌هاي مختلف طراحي و توليد مي‌شوند. امروزه تنوع در طراحي و ساخت اين دست از مبلمان ها باعث شده است كه گزينه‌هاي مختلفي براي چيدمان محيط كاري از طريق آن‌ها فراهم شود. طرح، جنس و ابعاد به‌كاررفته در اين دست از وسايل چوبي مي‌تواند آن‌ها را به نمونه‌هاي مختلفي طبقه‌بندي نمايد. مبلمان هاي اداري اغلب به نوع مدرن و كلاسيك تقسيم‌بندي مي‌شوند اما خود اين نوع مبلمان ها با توجه به بخش‌هاي مختلفي كه دارند به نمونه‌هاي ديگر تقسيم‌بندي مي گردند. انواع ميز اداري، ديواركوب، پارتيشن‌هاي اداري، صندلي اداري، ويترين و كانتر و كتابخانه از انواع مبلمان هاي اداري شناخته مي‌شوند كه در ادامه اطلاعات كامل‌تري در رابطه با چند نمونه از آن‌ها در اختيار شما عزيزان قرار خواهيم داد.

انواع ميز در مبلمان اداري

از مهم‌ترين بخش‌هاي مبلمان اداري مي‌توان به انواع ميز آن اشاره نمود. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هريك از كارمندان در محيط كاري ميزهاي اداري نيز مي‌توانند بر اساس اين شرايط طراحي و توليد شوند. ميز منشي، ميز پذيرايي، ميز كنفرانس و از همه مهم‌تر ميز مديريت نمونه‌هايي ازاين‌دست وسايل چوبي مي‌باشند كه هريك داراي طراحي و ابعاد مشخص و معيني هستند.

 

 ميزهاي بزرگ‌تر با ابعاد به نسبت متفاوت‌تر اغلب در اتاق‌هايي به نام كنفرانس و يا جلسه كاربرد دارند كه به آن‌ها ميز اداري كنفرانس گفته مي‌شوند. در كنار اين دست از ميزها مي‌توان به نوع مديريتي آن اشاره نمود كه با طرح و نمايي متفاوت و كمي شكيل‌تر در اتاق مديريت استفاده مي‌شود. در كنار اين دست از ميزها مي‌توان به نوع عادي و كارمندي آن اشاره نمود كه با توجه به كاربردهاي فراوان از بخش و كشوهاي متعددي نيز براي قرار دادن پوشه و وسايل ديگر برخوردارند.

 

انواع پارتيشن از ديگر اجزاي مبلمان اداري

شايد تصور بسياري از افراد از مبلمان اداري تنها ميز و صندلي‌هاي آن باشد؛ اما مي‌توان به اين نكته اشاره نمود كه مبلمان هاي اداري در كنار انواع ميز و صندلي از بخش‌هاي ديگري نيز تشكيل‌شده‌اند كه مي‌توان به انواع پارتيشن يا جداكننده اشاره كرد.

 

 درواقع پارتيشن‌ها كه از اجزاي ديگر انواع مبلمان هاي اداري شناخته مي‌شوند امروزه از كاربرد بالايي برخوردارند و شايد بتوان عنوان نمود كه استفاده و كاربرد آن‌ها هم‌رديف انواع صندلي و ميز اداري است. كارفرماها در محيط‌هاي اداري براي جداسازي فضاهاي مختلف اغلب از پارتيشن‌ها استفاده مي‌كنند كه اين نوع از جداكننده‌ها اغلب در انواع مختلف دوجداره، ام دي اف و شيشه‌اي طراحي و توليد مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.