نكات مهم در انتخاب مبلمان اداري

مبلمان اداري|پانل پي وي سي|سقف كاذب و ديوارپوش پي وي سي

نكات مهم در انتخاب مبلمان اداري

هر شخصي نسبت به گرايش‌هاي مختلف نظير تمايلات شخصي، تحصيلات، موقعيت‌هاي اجتماعي و رواني كه دارد مطمئناً سليقه متفاوتي در انتخاب سبك دكوراسيون محل كار خود مخصوصاً مبلمان اداري اش خواهد داشت سبك مبلمان اداري مي‌تواند هم به صورت كلاسيك باشد، هم سبك چيدمان مبلمان اداري مدرن را براي محل كار خود انتخاب نمايد. البته گاهي تلفيق اين دو سبك با هم زيبا و فوق العاده مي‌شود، به شرطي كه مبلمان اداري شما اصولي چيده شود تا ناهنجاري در دكوراسيون شما به چشم نخورد.

ميز اداري

يكي از اقلام مهم يك فضاي اداري وجود تعدادي ميز اداري براي كارمندان شما مي‌باشد. امروزه ميزهاي اداري از تنوع بسياري هم برخوردار هستند. از جمله مي‌توان به: ميزهاي كانتر، ميز كار گروهي، كنفرانس، مديريت، كارشناسي، كارمندي اشاره كرد. با تغيير نگرش‌ها امروزه سبك‌هاي بي نظيري خلق شده است. ديگر مانند گذشته ميزهاي تكي كاربرد چنداني ندارد و ميزهاي گروهي جاي آن‌ها را گرفته است. اين گونه ميزها در فضاي اتاق هم صرفه جويي مي‌كنند، مي‌توانيد همه تجهيزات را در فضاهاي مخصوص خود قرار بدهيد بدون اينكه فضاي اضافه‌اي اشغال نماييد.

مبل اداري

در قديم استفاده از مبلمان اداري مثل امروز انقدر رواج نداشت، در گذشته فقط در اتاق مديران و لابي هتل‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت. امروزه با تغيير نگرش‌ها در برابر تكريم مراجعه كنندگان در بعضي مطب‌ها، شركت‌ها و بانك‌ها از مبلمان اداري بهره برده‌اند. استفاده از مبلمان اداري به جاي صندلي‌هاي انتظار، دكوراسيون شما را دلنشين تر و زيباتر از قبل خواهد كرد. مبلمان اداري را مي‌توانيد در انواع و ابعاد مختلفي انتخاب نماييد. برخي از آن‌ها داراي پايه‌هاي متحرك و برخي داراي استحكام بالايي هستند.

ميز مديريت

اين نوع ميز برخلاف اسمش مي‌تواند براي كارمندان هم مورد استفاده قرار گيرد، اما به خاطر قيمت بالايي كه دارد و رعايت تمامي استانداردهاي مديريتي زياد صلاح نيست براي موارد ديگري مورد استفاده قرار بگيرد.

ميز كنفرانس

ميز كنفرانس عموماً براي سالن جلسات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ميز كنفرانس بايد طوري باشد كه همه افراد حاضر در جلسه بتوانند همديگر را مشاهده نمايند. ميزهاي كنفرانس داراي شكل‌هاي مختلفي است، كه شما نسبت به نياز و دكوراسيون اتاق خود مي‌توانيد يك نمونه را انتخاب و مورد استفاده قرار بدهيد. عموماً ارتفاع اين گونه ميزها بين 72 تا 82 سانتيمتر از سطح زمين مي‌باشد و فاصله استاندارد صندلي آن‌ها بين 60 تا 80 سانتي متر تعيين شده‌اند. از انواع ميزهاي كنفرانس مي‌توان به مورد زير اشاره كرد:

ميز بيضي

ميز مستطيلي

ميز نعل اسبي

ميز دايره‌اي

ميز مستطيلي

ميز مستطيلي از نوع كلاسيكي ميزهاي كنفرانس مي‌باشد. از اتاق جلسات گرفته تا ميزهاي ناهارخوري مورد استفاده مي‌توان قرار داد. ميز مستطيلي كنفرانس نشان گر سلسله مراتب مي‌باشد. افرادي كه دو سر ميز كنفرانس مي‌نشينند مي‌توانند همه افراد حاضر در جلسه را به دقت مشاهده نمايند، اما بقيه افراد براي ديدن همه اعضا بايد تغيير وضعيت بدهند.

ميز كنفرانس

 

ميزهاي نعل اسبي

ميزهاي طرح نعل اسب براي ارائه محصولات، ارائه يك موضوع و ارائه كنفرانس‌هاي ويدئويي بسيار مفيد است. فرد ارائه دهنده مي‌تواند در اينگونه ميزها به سمت كسي برود كه ميخواهد مستقيماً با او ارتباط برقرار كند. حتي در آموزش‌هاي تك به تك تكنيك‌ها هم بسيار كاربردي و مفيد واقع شده است. ميزهاي نعل اسبي كه ظاهر آن‌ها به صورت U طراحي شده است داراي مزيت‌هاي زيادي مي‌باشد.

 

ميزهاي نعل اسبي فضاي زيادي از صندلي و سطح ميز را فرا مي‌گيرد تا بتواند تمام تمركز را بر روي فضاي خالي ايجاد شده بگذارد. ميزهاي نعل اسبي از نظر راحتي و بهينه سازي فضا بسيار دلچسب است اما از نظر لوكس بودن اصلاً لاكچري نمي‌باشد. ميزهاي نعل اسبي يك انتخاب هوشمندانه براي شركت‌هايي است كه مي‌خواهند از فضاي اتاق خود بهترين استفاده ممكن را داشته باشند و يك فضاي تحقيقاتي تاكيد بر روي اطلاعات آن جلسه را براي شما به همراه مي‌آورد.

ميزهاي دايره‌اي

اصولاً ميزهاي دايره‌اي براي اتاق كنفرانس توصيه نمي‌شود. ميزهاي دايره‌اي اگر در ابعاد بزرگ باشد نشستن افراد دور آن سخت است چون ارتباط برقرار كردن در هنگام جلسه سخت مي‌شود و اگر ميز را كوچك تهيه نماييد فضا بسيار صميمي و ناراحت كننده خواهد شد. فضاي مناسب و شخصي براي هر فرد محدود مي‌شود، بخصوص زماني كه بخواهند از لپ تاب هم استفاده نمايند. ميزهاي دايره‌اي شرايط را براي ارائه دهنده جلسه سخت مي‌كند، زيرا انتقال اطلاعات براي افراد در جلسه سخت‌تر صورت مي‌گيرد. با تمام اين ويژگي‌هاي منفي ميزهاي دايره‌اي، اين گونه ميزها ويژگي هاي مثبتي هم دارند مثل كاربرد در محيط‌هاي كاري مشترك، جلسات و تعاملات بين همكاران و مشتري، در اين موارد كاربرد خوبي دارد.

نكاتي براي نگهداري مبلمان اداري

در هنگام خريد مبلمان خود حتماً به اين نكته كه مبلمان خود را براي چه كاربردي مي‌خواهيد مورد استفاده قرار بدهيد، توجه نماييد. كاملاً مشخص است مبلمان اداري مخصوص ادارات است و مبلمان منازل مخصوص واحد مسكوني است.

 

هيچ وقت مبلمان اداري خود را روي زمين نكشيد، حتماً هنگام جابه جايي آن‌ها را كاملاً از روي زمين بلند نماييد.

 

مبلمان اداري خود را طوري مستقر نماييد كه در معرض گردغبار، نور مستقيم آفتاب و رطوبت نباشد.

 

حتي المقدور از ضربه زدن به مبلمان اداري خود جلوگيري نماييد.

 

سعي كنيد به هيچ عنوان بر روي دسته مبلمان اداري و پشتي آن ننشينيد.

 

حتماً نكات اصولي را هنگام تميز كردن مبلمان اداري خود به كار ببريد.

 

براي تميز كردن مبلمان اداري از برس‌هاي كوچك و نرم جاروبرقي استفاده كنيد.

 

هنگام شستشوي چرم و يا پارچه مبلمان اداري خود حتماً به نكات برچسب محصول دقت نماييد.

 

 

براي اطلاع از قيمت مبلمان اداري و قيمت ميز كارشناسي به وبسايت آذران مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.